New York Times Retracts Ron Paul Racist Smear

New York Times
Thursday, December 27, 2007

A post in The Medium that appeared on Monday about the Republican presidential candidate Ron Paul and his purported adoption by white supremacist and neo-Nazi groups contained several errors.

Stormfront, which describes itself as a “white nationalist” Internet community, did not give money to Ron Paul’s presidential campaign; according to Jesse Benton, a spokesman for Paul’s campaign, it was Don Black, the founder of Stormfront, who donated $500 to Paul.

The original post also repeated a string of assertions by Bill White, the commander of the American National Socialist Workers Party, including the allegation that Paul meets regularly “with members of the Stormfront set, American Renaissance, the Institute for Historic Review and others” at a restaurant in Arlington, Va. Paul never attended these dinners, according to Benton, who also says that Paul has never knowingly met Bill White.

Norman Singleton, a congressional aide in Paul’s office, says that he met Bill White at a dinner gathering of conservatives several years ago, after which Singleton expressed his indignation at the views espoused by White to the organizer of the dinner. The original post should not have been published with these unverified assertions and without any response from Paul.

Email This Page to:

 


PRISON PLANET.com     Copyright 2002-2007 Alex Jones     All rights reserved.