Featured Stories World News Commentary Money Watch Multimedia Prison Planet U.S. News Science And Technology

Wall Street Journal “Determines” Russian Election a “Fraud”

  • Print The Alex Jones Channel Alex Jones Show podcast Prison Planet TV Infowars.com Twitter Alex Jones' Facebook Infowars store

Tony Cartalucci
Prison Planet.com
December 28, 2011

The Wall Street Journal (WSJ), going through extraordinary lengths to prove a foreign election “fraudulent,” claims to have written a “computer program that downloaded 2,957 web pages posted on Russia’s Central Election Commission website.” They then claim they used another program to mine pages “for precinct-level data extracting outcomes for 95,228 precincts spread across 2,745 electoral commissions. ” The Wall Street Journal then had “experts” in “election fraud and statistics” look at the data finding what they called, “the fingerprints of fraud.”

In Wall Street Journal’s article, “Russia’s Dubious Vote,” the authors admit that “the analysis doesn’t in itself prove fraud in Russia’s Dec. 4 parliamentary elections.” But the WSJ then cites “local and international observers,” that corroborate their findings of “fraud” with claims of ballot-box stuffing, vote falsification, and other violations. The only organization WSJ is able to cite by name, however, is US National Endowment for Democracy (NED) funded GOLOS.

In, “US Caught Meddling in Russian Elections,” GOLOS was noted as being the key “observer” cited across Western media in an attempt to portray the Russian elections as “stolen,” a similar ploy that has been used throughout color revolutions since the 80s and in particularduring the last year of US-backed destabilization also known as the “Arab Spring.” However, GOLOS owes its existence to the US government and in turn the banking oligarchs of Wall Street and London who have been trying in vain to dislodge Russia’s Vladimir Putin from power for years.

Indeed, something is “dubious” about Russia’s elections, namely the concerted, overeager campaign by the West to portray them as fraudulent, to lend ammunition to their stable of US-funded NGOs and opposition leaders now taking to the streets in Moscow, and the Wall Street Journal’s insistence that “local and international observers” back their recent “analysis” but failed to name any beyond a US-funded propaganda front, GOLOS. That the WSJ disingenuously insisted that GOLOS was “Russia’s main independent election-monitoring group” despite receiving its funding from the US government – hardly independent by any stretch of the imagination – calls into question the alleged computer program they wrote to draw the conclusions they have presented.

Wall Street Journal Determines Russian Election a Fraud NEDgolos
Image: A screenshot from NED’s official website, listing GOLOS as a recipient of NED funding, which in turn is provided by the US State Department. Despite this overt conflict of interest – especially with NED subsidiary International Republican Institute chairman John McCain openly threatening Russia with “Arab Spring” unrest, “journalists” like those at the Wall Street Journal continue citing them as “independent” election monitors. (click image to enlarge)

….

A computer program can be written to render any result desired, as the recent “Climate Gate” hoax has proven. It is then only the integrity of those carrying out the analysis and presenting the results that determine the possible veracity of their conclusions. Since the Wall Street Journal makes such overt misrepresentations, such as GOLOS being “independent” when they are clearly, admittedly funded by the US government, indicates that the WSJ lacks such integrity. Instead, they are but the most recent corporate-media propaganda front to jump on the Wall Street-London battlewagon on its way to Moscow.

Wall Street Journal’s Conclusions are Fraudulent as are the Protest Leaders in Russia’s Streets

Meanwhile, Christmas Eve protests in Moscow were once again led by verified agents of Western sedition, namely Alexei Navalny, according to an AP report titled, “Alexei Navalny, Key Engine Behind Russian Protests.” Called a “corruption-fighting lawyer and popular blogger” by AP, who unlike Wall Street Journal, skipped feigned analysis and jumped right to labling the elections as “shameless falsification,” Navalny is portrayed as a force of reform against a corrupt system.

And while Alexey Navalny is renowned for “exposing corruption,” at least when profitable, those researching his background begin unraveling his own insidious, compromised agenda. Alexey Navalny was a Yale World Fellow, and in his profile it states:

“Navalny spearheads legal challenges on behalf of minority shareholders in large Russian companies, including Gazprom, Bank VTB, Sberbank, Rosneft, Transneft, and Surgutneftegaz, through the Union of Minority Shareholders. He has successfully forced companies to disclose more information to their shareholders and has sued individual managers at several major corporations for allegedly corrupt practices. Navalny is also co-founder of the Democratic Alternative movement and was vice-chairman of the Moscow branch of the political party YABLOKO. In 2010, he launched RosPil, a public project funded by unprecedented fundraising in Russia. In 2011, Navalny started RosYama, which combats fraud in the road construction sector.”

The Democratic Alternative, also written DA!, is indeed a National Endowment for Democracy fund recipient, meaning that Alexey Navalny is an agent of US-funded sedition and willfully hiding it from his followers. The US State Department itself reveals this as they list “youth movements” operating in Russia:

“DA!: Mariya Gaydar, daughter of former Prime Minister Yegor Gaydar, leads DA! (Democratic Alternative). She is ardent in her promotion of democracy, but realistic about the obstacles she faces. Gaydar said that DA! is focused on non-partisan activities designed to raise political awareness. She has received funding from the National Endowment for Democracy, a fact she does not publicize for fear of appearing compromised by an American connection.”

Alexey was involved directly in founding a movement funded by the US government and to this day has the very people who funded DA! defending him throughout Western media. (For more information, please see, “Wall Street Vs. Russia.”)

It becomes clear then, that the AP report has misidentified the real “engine” behind the Russian protests. It is not Navalny, but rather Wall Street and London via organizations like the National Endowment for Democracy. It is safe to say that yet again we are watching unfold a “revolution” created from whole cloth not by the aspirations of the Russian people, but by the disingenuous “democracy promoting” forces of Wall Street and London bent on destabilizing Russia, undermining the Kremlin, and either extracting concessions from Russia, especially regarding Syria, or even going as far as replacing entirely the Russian government for one more servile like that of Yelsin’s and the corrupt oligarchs that succeeded him.

Tony Cartalucci’s articles appear at http://landdestroyer.blogspot.com/

This article was posted: Wednesday, December 28, 2011 at 8:52 am





Infowars.com Videos:

Comment on this article

Comments are closed.

Watch the News

FEATURED VIDEOS
See the rest on the Alex Jones YouTube channel.

See the rest on the Alex Jones YouTube channel.

© 2013 PrisonPlanet.com is a Free Speech Systems, LLC company. All rights reserved. Digital Millennium Copyright Act Notice.