Featured Stories World News Commentary Money Watch Multimedia Prison Planet U.S. News Science And Technology

WASHPOST teams up with Chinese gov’t to launch ‘news’ website

  • Print The Alex Jones Channel Alex Jones Show podcast Prison Planet TV Infowars.com Twitter Alex Jones' Facebook Infowars store

Adam Kredo
Washington Free Beacon
March 16, 2012

An advertising partnership between the Washington Post and a Chinese government propaganda outlet is raising questions about the propriety—and legality—of an American news outlet publishing foreign propaganda under its masthead.

At issue is the Post’s China Watch publication, a print and online advertising supplement that purports to deliver the news about China. The site hosts numerousarticles and feature pieces that portray the Chinese government—particularly its human rights record—in a glowing light.

Some journalism experts and China observers say the partnership crosses ethical boundaries and misleads unassuming readers about the Chinese government’s lackluster record on a host of important issues.

The China Watch website, which features the Washington Post’s official masthead, looks like many other online news sites, containing videos, articles, and slideshows. However, a small block of text in the website’s right-hand corner offers a disclaimer: “A Paid Supplement to The Washington Post.”

Full article here

This article was posted: Friday, March 16, 2012 at 4:19 am





Infowars.com Videos:

Comment on this article

Comments are closed.

Watch the News

FEATURED VIDEOS
Mysterious Georgia Guidestones Get Strange '2014' Update See the rest on the Alex Jones YouTube channel.

Mystery Surrounds Weird 'Tree' Cellphone Tower in NC See the rest on the Alex Jones YouTube channel.

© 2013 PrisonPlanet.com is a Free Speech Systems, LLC company. All rights reserved. Digital Millennium Copyright Act Notice.