Featured Stories World News Commentary Money Watch Multimedia Prison Planet U.S. News Science And Technology

Report: Media Ran Dozens Of Articles From Iranian Dissident Who ‘Does Not Exist’

  • Print Alex Jones Show podcast Prison Planet TV Infowars store

Chris Menahan
Information Liberation
June 11, 2019

Tons of media outlets from Forbes to The Daily Caller ran articles pushing for regime change in Iran which were written by an “Iranian activist” named Heshmat Alavi who “appears not to exist,” according to a new report from The Intercept.

Alavi, in reality, is reportedly a creation of the Western-backed Mujahedin-e Khalq Organization (MEK) terrorist group which is working to overthrow the Iranian government.

The Intercept’s Murtaza Mohammad Hussain reports:

From The Intercept, “An Iranian Activist Wrote Dozens of Articles for Right-Wing Outlets. But Is He a Real Person?”:

ALAVI’S ARTICLES TEND to mix scathing denunciations of the Iranian government with not-so-subtle suggestions that it might be replaced by the MEK and its leader, Maryam Rajavi. The group seems to have had great success with Alavi, particularly at Forbes.

The Intercept reached out to editors at the outlets that Alavi has published articles with over the past several years. None of these outlets were able to confirm that they ever spoke with or met Alavi. He was not paid for his writing at Forbes, the Daily Caller, or the Diplomat, according to spokespeople for those publications.

The question is not whether “he” was paid, the question is who paid these outlets to run “his” articles pushing for regime change in Iran. There’s only one world leader who has “openly express[ed] support for the escalating U.S. campaign against Iran.”

Although Alavi has published articles about Iran in a number of predominantly right-leaning publications, by far the most frequent publisher of his articles is Forbes. In a span of a year, between April 2017 and April 2018, Alavi published a staggering 61 articles for the Forbes website.

A Twitter account created under Alavi’s name in 2014 boasts over 30,000 followers, including a number of journalists and D.C.-based conservative think tank employees. The account frequently shares articles and hashtags praising Rajavi and shares footage of protests and events held by the MEK.

Alavi seems to have gained some purchase in right-wing circles in Washington. In addition to his many articles published by Forbes and other sites, Alavi also appears to run a blog called “Iran Commentary,” which describes its mission as focusing on “issues related to Iran and the Middle East.” One of its reports was recently cited as a source in an article from the Washington Free Beacon, a neoconservative site that takes an ultra-hawkish view on Iran.

The body of work published under Alavi’s name takes a consistently hawkish line toward the Iranian government and President Hassan Rouhani. Alavi’s articles also mixed criticisms of Iran and U.S. policy with overt advocacy for the MEK. His pieces in the Daily Caller, The Hill, and other outlets — though less numerous than his contributions to Forbes — employed a similar mix of advocacy against the Iranian regime and praise for the MEK. Though the MEK is known to be widely loathed among Iranians, Alavi described the group as the “main Iranian opposition group” in a 2017 Daily Caller article.

The Diplomat, a foreign policy website that published a handful of Alavi’s pieces in 2017, said that Alavi sent drafts from a Gmail account. Alavi pitched the outlet dozens of articles, though only a small number were accepted. The Diplomat stopped accepting pitches from Alavi after determining that his articles were not meeting publication standards, said a source who asked for anonymity to discuss internal matters.

This is why they want to shut down all alt-media. This is just scratching the surface of their fakery.

Though The Intercept tried to spin this as a “right-wing” thing, Forbes pushed these fake articles more than anyone else and they’re a neocon propaganda outlet.

MintPressNews’ Whitney Webb had a great article exposing The Intercept themselves last week.

Our media is so fake any phony it’s hard to believe.

Most news sites, even the alternative ones, are just propaganda outlets for the globalist billionaires and multi-millionaires who own them.

We’re approaching a point where you shouldn’t trust a site unless it’s being censored.

This article was posted: Tuesday, June 11, 2019 at 4:16 am





Infowars.com Videos:

Comment on this article

FEATURED VIDEOS
The Truth About the 'ISIS Bride' See the rest on the Alex Jones YouTube channel.

Jussie Smollett is a Complete Idiot See the rest on the Alex Jones YouTube channel.

https://www.youtube.com/embed/Rfi2O9yTCKI https://www.youtube.com/embed/NFYfqkrshp4

© 2019 PrisonPlanet.com is a Free Speech Systems, LLC company. All rights reserved. Digital Millennium Copyright Act Notice.